Author Topic: Forum advice...good or bad?  (Read 5317 times)

Offline zeeprogrammer

  • Full Member
  • *****
  • Posts: 6387
  • West Chester, PA, USA
Forum advice...good or bad?
« on: August 15, 2012, 05:30:16 PM »
I just had to resurrect this...some of you will remember...

Some time ago I was having trouble fitting reamers into my little mill. And the advice from some members (some of you I reckon) was to shorten them.

And so I did.

I wished I'd realized you were funning with me.

Carl (aka Zee) Will sometimes respond to 'hey' but never 'hey you'.
"To work. To work."
Zee-Another Thread Trasher.

Offline b.lindsey

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 13756
  • Dallas, NC, USA
    • Workbench-Miniatures
Re: Forum advice...good or bad?
« Reply #1 on: August 15, 2012, 05:46:23 PM »
Say it ain't so zee.  Don't forget to add that chamfer to the end of the cutting flutes.  ::)

Bill

Offline mklotz

  • Full Member
  • ****
  • Posts: 2413
  • LA, CA, USA
    • SOFTWARE FOR PEOPLE WHO BUILD THINGS!
Re: Forum advice...good or bad?
« Reply #2 on: August 15, 2012, 05:50:48 PM »
If you ever get any advice involving the use of a prick punch, consult us before proceeding.
---
Regards, Marv


Home Shop Freeware
http://www.myvirtualnetwork.com/mklotz

Online arnoldb

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 1338
  • Windhoek, Namibia
Re: Forum advice...good or bad?
« Reply #3 on: August 15, 2012, 06:35:30 PM »
Nah - It'll be fine Carl - will just cut slightly undersize, and will produce smoother results if you add a light feather to the front cutting edges before use  ;)

 :cheers: , Arnold
Building an engine takes Patience, Planning, Preparation and Machining.
Procrastination is nearly the same, but it precludes machining.
Thus, an engine will only be built once the procrastination stops and the machining begins!

Offline Groomengineering

  • Full Member
  • ****
  • Posts: 33
  • Kansas US
Re: Forum advice...good or bad?
« Reply #4 on: August 15, 2012, 06:37:59 PM »
Hmmm....  Looks a little fishy to me...   :thinking:  :ROFL:  But if it's on the forum it must be true right?  :paranoia:

Cheers

Jeff
Success is the ability to go from failure to failure without losing your enthusiasm.

Offline old phart

  • Full Member
  • ****
  • Posts: 27
Re: Forum advice...good or bad?
« Reply #5 on: August 15, 2012, 06:48:51 PM »
If you ever get any advice involving the use of a prick punch, consult us before proceeding.

 :ROFL: :ROFL:

Great Marv!

Ron.

Offline Dean W

  • Full Member
  • ****
  • Posts: 200
  • A balanced diet is a bag of M&Ms in each hand...
    • Home Shop Projects
Re: Forum advice...good or bad?
« Reply #6 on: August 15, 2012, 07:09:45 PM »
So, it was Zee they were talking about when they made up the old saw;
"Cut it off three times, and it's still too short."
Dean
In beautiful N. Idaho, U.S.A.

Shop Projects:
http://www.deansphotographica.com/machining/projects/projects.html

Offline tel

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 1657
  • Bathurst District, NSW, Oz.
Re: Forum advice...good or bad?
« Reply #7 on: August 15, 2012, 09:27:15 PM »
 :ROFL: Almost got me Carl - but you should have fuzzed up the shadow on the l/h end of the cout off one a bit!  :Doh:
The older I get, the better I was.
Lacerta es reptiles quisnam mos non exsisto accuso nusquam

Offline 90LX_Notch

  • Full Member
  • ****
  • Posts: 1409
  • North Eastern Pennsylvania USA
    • YouTube Channel
Re: Forum advice...good or bad?
« Reply #8 on: August 15, 2012, 09:34:25 PM »
Carl-

Where did you get the one on top with the extra long flutes? :???:

-Bob
Proud Member of MEM

My Engine Videos on YouTube-
http://www.youtube.com/user/Notch90usa/videos

Offline zeeprogrammer

  • Full Member
  • *****
  • Posts: 6387
  • West Chester, PA, USA
Re: Forum advice...good or bad?
« Reply #9 on: August 15, 2012, 11:46:17 PM »
Where did you get the one on top with the extra long flutes? :???:

 :ROFL: :ROFL: I enjoyed that.

Bill...Yep. It ain't so.

Marv...I was going to ask about the worry of a prick punch. But no...I don't think I will.

Thanks guys. Hope you enjoyed it.

tel...Yeah I tried to improve it before posting. Looked fine enough on my monitor but I wasn't surprised if it'd still show enough. Still...probably got a few people on first glance.

 :Jester:
 
Carl (aka Zee) Will sometimes respond to 'hey' but never 'hey you'.
"To work. To work."
Zee-Another Thread Trasher.

Offline tel

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 1657
  • Bathurst District, NSW, Oz.
Re: Forum advice...good or bad?
« Reply #10 on: August 15, 2012, 11:55:30 PM »
Oh yeah!  :ThumbsUp: It had me at first glance, it was only on closer inspection ....
The older I get, the better I was.
Lacerta es reptiles quisnam mos non exsisto accuso nusquam

Offline steamer

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 10398
  • Central Massachusetts, USA
Re: Forum advice...good or bad?
« Reply #11 on: August 16, 2012, 12:08:06 AM »
I couldn't see the photo at all at first....the firewall at work wouldn't let it in.....so you got me!

Dave
"Mister M'Andrew, don't you think steam spoils romance at sea?"
Damned ijjit!

Offline ReFlad

  • Full Member
  • ****
  • Posts: 55
Re: Forum advice...good or bad?
« Reply #12 on: August 16, 2012, 01:23:00 AM »
That is funny Carl!  You got me...  :noidea:

Offline Pete49

  • Full Member
  • ****
  • Posts: 654
  • top of the gulf SA, Gateway to the Flinders Ranges
Re: Forum advice...good or bad?
« Reply #13 on: August 16, 2012, 04:30:06 AM »
yep got me at first Carl :thinking: Hope you don't ask for advice on cold chisels
Pete
I used to have a friend.....but the rope broke and he ran away :(

Offline zeeprogrammer

  • Full Member
  • *****
  • Posts: 6387
  • West Chester, PA, USA
Re: Forum advice...good or bad?
« Reply #14 on: August 16, 2012, 11:24:21 PM »
Thanks for popping in all. Hope it was enjoyable.

Just wanted to be clear about a couple of things...

The people who suggested I shorten the reamer, forgetting that I was (and still am) a newbie, simply didn't state it should be from the shank end. I took advantage of that to have some fun with them.

And if there's any question about that short reamer...it's a fake picture.  ;D
Carl (aka Zee) Will sometimes respond to 'hey' but never 'hey you'.
"To work. To work."
Zee-Another Thread Trasher.